***AsSalamuAlaikum wbt/ salam kekeluargaan **** Permukiman Banjar Kampung Seri Makmor - PERAK 20 MEI 2017 SABTU**

AROH PBKSM 2017

PAPARAN SEMULA URUTAN PERBINCANGAN DARI GRUP WATSAPP KULAAN KPG SERI MAKMOR

[ Senarai akan Hadir.] [ Senarai telah buat bayaran ] [ Keputusan / Saranan dari JK Pengelola ]

26/3/17 Ahad

Halimahton Majid

26/4/17

Osman Mawi

Tunggu, nanti akan ada berita yg akan dimaklumkan oleh tok ketua....sapa tu nenek lawa, anak dan cucu ke...!!

2/4/17

Mohd Ali Hj Yahya.

Assalamualaikum w.h.b

Tan Sri, Dato, Tuan2 dan Puan2 yang dihormati sekelian,

Izinkan saya sebagai Ketua Kampung Seri Makmor mengunakan medium ini bagi memaklumkan berhubung beberapa pertanyaan dari kulaan berkaitan adakah ada cadangan mengadakan majlis aroh kulaan seperti ditahun lepas. Baru2 ini Puan Halimaton Majid pun ada mencadangkan dibuat "gathering" tahun ini di Lembah Kelang (Whattsapp 26th Mac).

Sehubungan itu pada awal bulan Mac, saya ada bincangkan perkara ini dengan Tuan Haji Othman Mawi (Pengerusi 2 Aroh Kulaan 2016) di Kuala Lumpur dan kami bersetuju mengemukakan cadangan untok diadakan dengan skala yang lebih besar, iaitu melibatkan penyertaan dan kelolaan bersama ahli qaryah Batu 6,7 dan 8 (Seri Makmur 1 dan 2) dan dicadangkan diadakan di perkarangan mesjid Batu 7.

Rasionalnya, jika dibuat di Batu 8, berkemungkinan penyertaannya kurang mengalakan kerana baru sahaja diadakan pada tahun lepas.

Pertalian keluarga dikalangan ahli qaryah di batu 6,7 dan 8 adalah rapat tetapi sudah lama tidak berjumpa. Aroh kulaan 2016 hanya disertai sebahagian kecil ahli qaryah batu 6 dan 7.

Difikirkan inilah platfom terbaik supaya kita dapat berkumpul. Misalnya, kawan2 dahulu disekolah menengah atau kenalan yang telah lama terpisah.

Berdasarkan pengalaman dan kejayaan merealisasi Aroh Kulaan 2016 dengan semangat muafakat yang tinggi dan keikhlasan semua pihak, diyakini sekali lagi In Sya Allah ianya akan dapat dijayakan.

Beliau juga mencadangkan tahun ini saya dibantu oleh 3 orang dari kalangan siri 50an (tahun lepas siri 60an) ia itu seorang bagi setiap kampung (batu 6,7 dan 8) yang akan dikenal pasti.

Urusan lain seperti menentukan tarikh, yuran, pengisian, lantikan AJK dan lain2 akan dibincang kemudian setelah program ini mendapat sokongan majoriti untuk dilaksanakan.

Tetapi jika ada sebarang cadangan lain atau tidak bersetuju diadakan majlis ini sila nyatakan alasannya, untuk pertimbangan sewajarnya sebelum RABU 5.4.2017.

Terima Kasih dan wassalam.

2/4/17

Hj Muslim

sokong buat d masjid, tp agak kurang sesuai, kwsn sempit, berbanding surau sm 1

2/4/17

Adnan Hj Rahman

maaf, di tapak paking keta depan MESJID AL MAKMUR bt7

2/4/17

Osman Mawi

Tentunya pernah mesjid al makmur mengadakan majlis kemasyarakatan atau keugamaaan yang melibatkan ahli qaryah, ihtifal umpamanya. Otai2 mungkin boleh share....sekadar nak tahu.

3/4/17

Rosila Sulaiman

Mengenai aroh tu lebih elok di Kg.Sri Makmor..Baru ada tradisi balik Kampung

3/4/17

Mutallib

Assalamualaikum. Difahamkan bahawa tapak perjumpaan dibuat depan mesjid kerana penyertaan adalah dari seluruh kpg Bt 6,7, dan 8. Ia gabungan yg lebih besar.

Marilah kita sama2 menyokong cadangan ini supaya tindakan utk mereka mendapatkan JK kerja mengelilakan dapat dibuat.

Ini juga peluang bagi ahli kulaan kita yg tidak berkesempatan tempoh hari boleh turut serta menjayakannya.

Saya menyokong akan cadangan ini dan diharap ahli lain dapat menyokong dan menyertainya juga.

3/4/17

Osman Mawi

Pastinya tinjauan tapak (seberang mesjid) telah dianggarkan mampu menampung majlis tersebut.

Sya setuju pandangan dato agar digilirkan ajk penganjur dan diluaskan penyertaan ke batu 6 dan 7. Sepatutnya jua kerana ketua kampung Seri Makmur 1 dan 2, Tuan Haji Mat Ali merangkumi batu 6,7 dan 8. Malahan beliau sekarang juga adalah Nazir Mesjid Al Makmur.

3/4/17

Normaniah

more convenient. Toilet and parking ????????

TS Rahman Sulaiman

Dato allib, bt. 5 tak masuk ke?

Rafie Ahmad

Bt. 5 termasuklah PT Ngaah????

Osman Mawi

Hebahan belum dibuat, tetapi telah dipersetujui semasa perbincangan pada 26/3 (kenduri mysha di puncak alam) dgn ketua kampung bahawasanya program kita kali ini, Dato Mutalib akan menjadi Penasihat.

Rasanya pertanyaan TS, dato boleh bagi pandangan.

Mutallib

Assalamualaikum. Perbincangan pd 26/3 tu hanya perbincangan awal dan apa yg dipersetujui tu setakat kat meja mengopi tajaan MYSA.

Masih takluk kpd persetujuan lain2nya. Saya setuju sbg penasihat shj bukan sebagai org yg buat keputusan. Keputusan serah kpd JK pengelola dgn pengesahan Pengerusinya. Maaf je kalau ini mengelirukan.

Saya syorkan Penasihat bukan saya seorang je tetapi memandangkan ini aroh gabungan kpg2, saya syorkan ujudkan Lembaga Penasihat. Ahli2 LP ni bukanlah sepenuh masa tetapi dirujuk bila diperlukan.

SyorLembaga Penasihat:

1. TS Rahman Sulaiman (Pengerusi n mewakili Bt 5 n 6).

2. Hj Rafie Ahmad (mewakili Bt 7)

3. Dato Masitah (mewakili Bt 8)

4. Mutallib ( mewakili waris2 Bt 8 yg berada di perantauan, dia ni tak penandu ramai lebih2 lagi yg di Bt 5 - 7. Yg di Bt 8 pun ingat tak ingat, sbb dia membesar di Ijok.

Sekadar cadangan, jgn ada prasangka. Itu pun kalau cadangan nama2 ahli lembaga penasihat di atas tu dipersetujui.

Mutallib:

Maaf saya confused sikit.

Bt 5 termasuk dlm kaw Prt Tok Kip ke. Kan Bt 5 ada mesjid tersendiri. Aroh gabungan ni bukan kah hanya meliputi kpg / penduduk dalam kariah mesjid Seri Makmor.

Tan Sri Rahman Sulaiman

Kariah bt 5 meliputi batu 5, batu 6 dan tanah kebun serta tebuk2 di sekitarnya. Parit Tok kip tu termasuk batu 7, 8 dan tebuk2 di sekitar. Itu berdasarkan kepada pemerhatian Saya masa budak2 tinggal di kedai arwah bapak Saya di bt5 dulu. Kalau Saya salah tolong betulkan.

Rafie Ahmad:

Bujur la tu. Kan TS juga AP P Buntar .

Rosila

Walaupun dimana yg sesuai tidak menjadi rungutan utk aroh Kulaan dan persetujuan ramai saya sokong jer.

Lagipun pendapat2 mmg ramai yg nak beri tapi yg betul2 kuat utk urusan ni yg diperlukan.

Osman Mawi

Ada relevennya diadakan lembaga penasihat (LP) seperti yg dicadangkan oleh dato. Mereka ini jugalah yang terutama mengerakan aroh kulaan 2016 terutamanya berkaitan mendapatkan dana, sehingga dapat kita membiayai kos penganjuran dengan selesa dan tidak mengenakan yuran penyertaan sebahagian ahli qaryah

Salasiah Samsuri:

Kita amat Beruntung msih ada Kulaan yg mahu mengeratkan siratulrahim...Arwah abg kita kalau msih hidup dia mmg suka cari saudara mara...dlu2 kalau student bljr UTM...atau bru2 repot duty di KL...mmg rmh dia lah tot pwnginapan seblm dpt sewa rmh...

Syabas n teruskan...sbb syg orang2 tua kita dah tiada kita lah mewarisi generasi Kulaan...tpi sedih jugak ada yg tak mengaku Kulaan...


4/4/17

Abd Khair Hassan

Assalamualaikum, saya menyokong cadangan utk mengadakan Reunion warga Bt 6,7, 8 & Parit Tok Kip, Parit Hj Ali diadakan di Masjid Qaryah Bt 7. Usaha yg amat bagi mengumpul kan waris-waris Kpg Seri Makmor yg banyak di perantauan.

Muna Osman

Assalamualaikum, saya menyokong cadangan utk mengadakan Reunion warga Bt 6,7, 8 & Parit Tok Kip, Parit Hj Ali diadakan di Masjid Qaryah Bt 7. Usaha yg amat bagi mengumpul kan waris-waris Kpg Seri Makmor yg banyak di perantauan.

Dato Mastika Junaidah Hussin

Tahniah atas cadangan mengumpulkan kulaan Batu 6,7 dan 8.Bagus juga dapat kita jumpa sekali sekala...merapatkan hubongan sailatulrahim

Saya baru dimaklum oleh Kak Masiah last night.Wassap saya ada masaalah...saya ketingalan berita terkini.


5/4/17

Mohd Ali Hj Yahya

As salam,

Sehingga hari ini, (5/4/2017), tiada sebarang bantahan diterima tentang program permukiman yang dicadangkan. Kecuali beberapa perkara berbangkit berkaitan tapak majlis. In sya Allah mencukupi berdasarkan jangkaan penyertaan dan kita ada plan kontengensi.

Selanjutnya adalah pemberitahuan persetujuan dan ketetapan dengan merujuk kapada perbincangan tidak formal pada 26.3.17 di Puncak Alam (di majlis walimatu urus Mohd Yunus) dan perbincangan maya (whattsapp) pada 4.4.2017.

1. TARIKH PROGRAM;

20hb.Mei.2017M (23.Syaaban.1438H) hari Sabtu dari awal pagi hingga petang.

2. TEMPAT PROGRAM

Mesjid Al Makmur, Kampung Seri Makmur dan kawasan lapang di seberang mesjid.

3 AHLI JAWATANKUASA PENGANJUR.

3.1 Penasihat

DATO ABD MUTALLIB BIN JELANI

3.2 Pengerusi

MOHD ALI BIN HAJI YAHYA

3.3 Naib Pengerusi 1 (Bt 7) KHAILANI BIN ARJUNI

3.4 Naib Pengerusi 2 (Bt 6)ABD KHAIR BIN HASSAN

3.5 Naib Pengerusi 3 (Bt 8). MOHD JAMIL BIN YAHYA

3.6 Setiausaha OTHMAN BIN MAWI

3.7 Penolong Setiausaha MOHD ADNAN BIN ABD RAHMAN

3.8 Bendahari ZAINAL ABIDIN BIN HAJI ZAKARIA.

3.9 Penolong Bendahari ABDUL LATIP BIN MOHD ALI

3.10 Ahli Jawatankuasa lain akan di lantik dan ditentukan kemundian.

4 YURAN PENYERTAAN

Seperti kadar ditahun lepas iaitu minima RM50.00 seorang kepada ahli qaryah di perantauan dan pemastautin yang berkerjaya tetap (seperti guru dll).

Lain2 adalah dikecualikan termasuk tetamu undangan.

5/4/17

Abd Khair Hassan

Assalamualaikum, berhubungan Program Permukiman Warga Perantauan Dan Permastautin Kpg Seri Makmor, saya beranggapan tetamu dan peserta adalah termasuk jua warga asal Parit Tok Kip, Parit Abdul Rahman@Parit 3, Parit Hj Ali kerana secara tradisinya mereka adalah jemaah Jumaat Qaryah Masjid Kpg Seri Makmor


6/4/17

Mohd Ali Hj Yahya.

Assalam,

"ISSUE AND CONCERN"

___________________________

1. YURAN RM50

RM50.00 adalah menampung kos makan/minum dari pagi sampai kepetang, goodies, sewa kemah dan membiayai kos makan/minum tetamu dan ahli qaryah yang ditaja.

Walaupun telah ditetapkan nilai yuran, ianya boleh dipertimbangkan mengikut merit dan "case-by-case". Hubungi bendahari untuk dibincangkan.

Keutamaannya adalah dapat bersama menyertai program ini.

Untuk maklumat, sehari dua ini kita telah menerima aku janji sumbangan dari 4 individu ahli qaryah berjumlah hampir 4 ribu ringgit. Daripada pengalamam kewangan bukan halangan utama penganjuran. Walau bagaimana pun kita tetap berhemah berbelanja dan mengikut peraturan (sebutharga misalnya). Jika berbaki kita putuskan kemundian.

NOTA: Bendahari akan memaklumkan nombor akaun bank untuk urusan bayaran yuran penyertaan.

2. LANTIKAN AHLI JAWATANKUASA DAN LEMBAGA PENASIHAT

Diatas kapasiti saya sebagai Ketua Kampung Seri Makmur meliputi batu 6,7 dan 8 dan Nazir Mesjid Al Makmur, saya sedia dengan rendah hati dan bertanggung jawab mengetuai program ini. Kekuatan saya adalah dari pertolongan Allah swt jua dan sokongan semula tim aroh kulaan 2016 yang berpengalaman bersama tim baru yang saya yakin program ini akan lebih baik dan sukses serta mencapai matlamat iaitu pertemuan semula ahli qaryah Seri Makmur 1 dan 2 yang sekian lama terpisah.

Pemilihan ahli jawatankuasa hanya berdasarkan "dinamakan" dan "adhoc". Sesiapa yang secara sukarela ingin bersama sila maklumkan kapada

setiausaha. Semasa aroh kulaan 2016, ada individu walaupun tidak tersenarai sebagai ahli jawatankuasa tetapi secara sukarela dan ikhlas memberikan sumbangan besar tenaga dan meterial. Didoakan hanya Alllah sahaja yang akan membalasnya.

Berhubung dengan cadangan dato mutalib diujudkan lembaga penasihat (nama2 disenaraikan) adalah disokong atas dasar "the more the merrier" yang pastinya bersama akan menyumbang kearah kejayaan program ini.

3. KOMUNIKASI

Atas faktor berjauhan diantara satu lain, aplikasi wattsapplah yang praktikal digunakan sebagai medium berinteraksi . Ahli qaryah boleh berinteraksi dalam group kulaan sediaada (masih boleh ditambah keahliannya). Setiausaha akan membuka dan sebagai admin group whattsapp baru bagi Ahli Jawatankuasa dan Lembaga Penasihat bermesyuarat dan berintaraksi.

Saya memaklumkan, Haji Othman bin Mawi sebagai Setiausaha, juga diberi mandat bertindak bagi pihak saya, terutama berkaitan penyebaran maklumat.

4. MOTO PROGRAM.

Kita masih belum menamakan program ini. Saya tertarik dengan quote

En Khair iaitu "permukiman". Mungkin kita namakan "PERMUKIMAN BANJAR SERI MAKMUR 2017". Walau bagaimana pun saya serahkan kapada tuan/puan menamakannya dengan secepat mungkin.

5. IBADAH KORBAN

Seperti ditahun lepas ada yang menyumbang dengan niat berkorban sembelihan lembu. In sya Allah pada kali ini kita akan adakan. Penyertaan dialu2kan dengan anggaran RM500.00 satu bahagian.

Maklumkan seawal mungkin niat tersebut kapada bendahari...In sya Allah 1 bahagian telah ada.

6. AGENDA KHATAM ALQURAAN.

Ybhg Dato Dr Ehsan yang mempelopori tadarus AlQuraan dikalangan 41 ahli group AQDHK Kg Seri Makmur melalui aplikasi whattsapp, bersedia menyelaraskan salah satu agenda kita nanti iaitu khatam AlQuraan beramai2 diMesjid Al Makmur diawal pagi (agenda pertama).

Senjak dilancarkan ini adalah qhatam pusingan yang kedua.

Agenda ini juga bertujuan bagi mempromosikan dan mengembangkan lagi tadarus AlQuraan dikalangan kita dengan aplikasi ini (whattsapp).

Mohd Ali Hj Yahya.

In sya allah mesyuarat pertama akan d adakan pd 08.04.17 jam 9.00 mlm d dewan jkkk kg.seri makmur 1, tn haji Osman telah bersetuju hadir dn d harap tim. Pengerusi 1 @ 2 dapat hadir bersama.

Wlkmsalam tn hj. Khair, utk makluman tn.haji group dlm wasap kulaan mmng secara langsung trlibat dlm aroh kulaan ni, juga kulaan yg kita kenal tetapi berada d luar yg ingin join sangat d alu-alukan, tiada halangan. Bg yg sedia bermastautin d prt.tok kip n prt.hj. abd rahman mngkin terhad, x leh nk jemput separitan d sbbkan kosnya trlalu bnyak. Sama aroh kulaan 2016 mcm tu juga. Ini cuma pendapat@ landangan sy jer, apa2 pon trplang pd ajk yg lain utk buat keputusan. Tq

6/4/17

Habsah Amran:

_merujuk perkara 6 Agenda khatam Alquran_

_saya sekadar memberi pendapat sekiranya baik, laksanakn, tetapi kalau sebalinya abaikan saja_

_apa kata diadakan tadarus beramai2 bacaan 30juzuk alquran dn khatam sekali_

_dua org satu kumpulan membaca satu juz. Seorg baca seorg semak_

_kalau ramai 3-4 org baca satu juzuk_

_masa cuma lebih kurang setengah jam shj boleh khatam 30juzuk dgn bacaan serentak_

_perjumpaan bukan sekadar mengeratkan silaturrahim, bual2 kosong, dn makan2, tapi diisi dgn majlis ilmu, bacaan alquran dn khatam perdana_

_ramai otai2 ni ahli AQDHK. Selama ini kita baca sendiri tk ada yg semak, lepas tu update dh selesai baca satu juz_

_apa kata kita realisasikn suasana tadarus itu pd hari tersebut_

_saya mengambil contoh kami di BBBangi adakan tadarus dn khatam perdana antara surau2 dn masjid di sekitar_

_juga tadarus dari rumah ke rumah waktu kunjungan lepas raya. Bukan sekadar menikmati juadah raya tapi ngaji 30juzuk alquran dn khatam sekali_

_mohon pandangan Dato Dr Ihsan admin AQDHK_

Rosila Sulaiman:

Pembetulan..Ritupun kat rm25 ribu tupun banyak yg sponser..Harap2 kali banyak lg yg sanggup sponser Sb terbuka 3 buah kampung.

Salasiah Samsuri:

Cepatnya tak dan bernafas kut..

Nsib baik buat msa ni dlm schedule blm ada apa2 lgi...harap2 boleh joint x ni...

Dato Dr Ihsan:

Boleh teruskan khatam...kerana AQDHK KG SERI MAKMUR ADALAH SAYAP KPD GROUP.KULAAN SERI MAKMUR


7/4/17

Dato Mastika Junaidah Hussain

Saya setuju pandangan Dato Mutalib untok memudahkan membuat keputusan dan tindakan serta menerima pandangan kulaan keselurohan nya.

Osman Mawi

In sha Allah...balum kasawatan...whattsapp tu ahlinya, ajk induk, ahli lembaga penasihat (dari senarai dato alip bagi), ajk baru dari masa kesemasa. Mlm ahad kami meeting termasuk post mortem aroh kulaan dulu. No akaun otw. Countdown start hari isnin 10/4.


11/4/2017

Othman Mawi:

? COUNTDOWN 40 HARI LAGI ?

PERMUKIMAN BANJAR KAMPUNG SERI MAKMUR

20hb.Mei.2017 (Sabtu).

Mesjid Al Makmur Parit Tok Kip Kuala Kurau Perak.

Othman Mawi:

Adnan Abd Rahman:

As salam

Di bawah adalah maklumat akaun bank bagi tujuan pembayaran sumbangan program Permukiman Banjar Kampung Seri Makmur 2017.

Sila whattapps bank in slip selepas bank in.

BANK : Bank Islam Berhad,

NO AKAUN :08022 0206 27396,

PENAMA AKAUN: Azizah binti Ishak. (Isteri Zainal Abidin bin Zakaria -Bendahari).

No Telefon : 012 516 2747 (Zainal Abidin Zakaria).

No Whatsupp: ZAINAL ABIDIN BIN HAJI ZAKARIA 012 4233520

Foto: Zainal Abidin Zakaria dan Isteri


Mohd Ali Hj Yahya

As salam.

CONCERN : Selain nama AJK dan Lembaga Penasihat, dimasukan juga nama-nama tambahan sebagai ahli group whattsapp PBKSM 2017 (permukiman banjar kampung seri makmur) sebagai ingatan, penghargaan serta harapan terus bersama menyumbang idea, tenaga dan meterial kearah kejayaan PBKSM 2017 ini. mereka-mereka adalah dikalangan berikut;

1. Yang telah memberikan sumbangan kewangan atau meterial nilai RM500.00 dan keatas, semasa aroh kulaan 2016 dan permukiman 2017.

2. Yang dikenal pasti bersama memainkan peranan dibelakang tabir menyumbang tenaga dan idea kearah kejayaan aroh kulaan 2016 dan 2017.

3. Mereka yang dilihat menyumbang apa sahaja secara ikhlas semasa 2016 (walaupun nama mereka tidak tersenarai dlm ajk) dan yang dilihat berpotensi 2017.

Selain AJK sebagai "vehicle", sumbangan mereka-mereka inilah yang bersama menjayakan majlis yang telah diadakan dengan ikhlas dan Lillahitaala. Tidak mengharapkan untuk dihargai dan didendangkan.

Mungkin cara ini sahaja yang mampu dihargai (sebagai ahli group PBKSM 2017) dan agak tidak praktikal (ramai) kalau semua hendak disenaraikan sebagai Ahli Jawatankuasa kerja.

Mesyuarat Pertama: 10 Apr 2017

Tapak cadangan: Tapak cadangan Pusat Kesihatan depan Mesjid:

Sabtu 8/4/17

Mutalib

Nama Mael timbul merata2.. kena lantik Mael ni jadi Duta Aroh 2017. Untuk kuatkan promo penyertaan.

M Rafie Ahmad Setuju sangat. Tk bg dia tugas nk cari mampuih.????????

9/4/17

Siti Khairun Ambariah Good idea

Asmah Hamzah Syukur alhqmdullillah dan terima kasih pd Tn. Hj Ismail kerana hadir kenduri kwin kulaaan kita Normah hari ni, saya pun xdpt hadir kerana ada kenduri jiran di sini, klau tidak dpt jumpa pk long dan pk su. Saha sokong kata Abg Dato Alep, Tn. hj Ismail mmg layak jadi duta kulaan kerana kehadiran beliau tidak kira sapa2 pun janji kulaan dan kenalan. Mudahan Tn. Hj Ismail sihat2 hendaknya. Kdg2 manusia ni hadir kerana pandang pd kebendaan dan darjat, Sebab harta juga kdg2 blh membawa perpecahan dikalangan keluarga sendiri.

11/4/17

Othman Mawi

As salam Di bawah adalah maklumat akaun bank bagi tujuan pembayaran sumbangan program Permukiman Banjar Kampung Seri Makmur 2017. Sila whattapps bank in slip selepas bank in.

BANK : Bank Islam Berhad, NO AKAUN :08022 0206 27396, PENAMA AKAUN: Azizah binti Ishak. (Isteri Zainal Abidin bin Zakaria -Bendahari). No Telefon : 012 516 2747 (Zainal Abidin Zakaria).

As salam,

Sehingga hari ini, (5/4/2017), tiada sebarang bantahan diterima tentang program permukiman yang dicadangkan. Kecuali beberapa perkara berbangkit berkaitan tapak majlis. In sya Allah mencukupi berdasarkan jangkaan penyertaan dan kita ada plan kontengensi.

Selanjutnya adalah pemberitahuan persetujuan dan ketetapan dengan merujuk kapada perbincangan tidak formal pada 26.3.17 di Puncak Alam (di majlis walimatu urus Mohd Yunus) dan perbincangan maya (whattsapp) pada 4.4.2017.

1. TARIKH PROGRAM; 20hb.Mei.2017M (23.Syaaban.1438H) hari Sabtu dari awal pagi hingga petang.

2. TEMPAT PROGRAM Mesjid Al Makmur, Kampung Seri Makmur dan kawasan lapang di seberang mesjid.

3 AHLI JAWATANKUASA PENGANJUR.

3.1 Penasihat DATO ABD MUTALLIB BIN JELANI

3.2 Pengerusi MOHD ALI BIN HAJI YAHYA

3.3 Naib Pengerusi 1 (Bt 7) KHAILANI BIN ARJUNI 3.4 Naib Pengerusi 2 (Bt 6) ABD KHAIR BIN HASSAN 3.5 Naib Pengerusi 3 (Bt 8). MOHD JAMIL BIN YAHYA

3.6 Setiausaha OTHMAN BINMAWI

3.7 Penolong Setiausaha MOHD ADNAN BIN ABD RAHMAN

3.8 Bendahari ZAINAL ABIDIN BIN HAJI ZAKARIA.

3.9 Penolong Bendahari ABDUL LATIP BIN MOHD ALI

3.10 Ahli Jawatankuasa lain akan di lantik dan ditentukan kemundian.

4 YURAN PENYERTAAN Seperti kadar ditahun lepas iaitu minima RM50.00 seorang kepada ahli qaryah di perantauan dan pemastautin yang berkerjaya tetap (seperti guru dll). Lain2 adalah dikecualikan termasuk tetamu undangan.

Adnan Rahman

As salam Di bawah adalah maklumat akaun bank bagi tujuan pembayaran sumbangan program Permukiman Banjar Kampung Seri Makmur 2017. Sila whattapps bank in slip selepas bank in.

BANK : Bank Islam Berhad, NO AKAUN :08022 0206 27396, PENAMA AKAUN: Azizah binti Ishak. (Isteri Zainal Abidin bin Zakaria -Bendahari). No Telefon : 012 516 2747 (Zainal Abidin Zakaria).

No Whatsupp ZAINAL ABIDIN BIN HAJI ZAKARIA 012 4233520

Mohd Ali Yahya As salam. CONCERN : Selain nama AJK dan Lembaga Penasihat, dimasukan juga nama-nama tambahan sebagai ahli group whattsapp PBKSM 2017 (permukiman banjar kampung seri makmur) sebagai ingatan, penghargaan serta harapan terus bersama menyumbang idea, tenaga dan meterial kearah kejayaan PBKSM 2017 ini. mereka-mereka adalah dikalangan berikut;

1. Yang telah memberikan sumbangan kewangan atau meterial nilai RM500.00 dan keatas, semasa aroh kulaan 2016 dan permukiman 2017.

2. Yang dikenal pasti bersama memainkan peranan dibelakang tabir menyumbang tenaga dan idea kearah kejayaan aroh kulaan 2016 dan 2017.

3. Mereka yang dilihat menyumbang apa sahaja secara ikhlas semasa 2016 (walaupun nama mereka tidak tersenarai dlm ajk) dan yang dilihat berpotensi 2017.

Selain AJK sebagai "vehicle", sumbangan mereka-mereka inilah yang bersama menjayakan majlis yang telah diadakan dengan ikhlas dan Lillahitaala. Tidak mengharapkan untuk dihargai dan didendangkan.

Mungkin cara ini sahaja yang mampu dihargai (sebagai ahli group PBKSM 2017) dan agak tidak praktikal (ramai) kalau semua hendak disenaraikan sebagai Ahli Jawatankuasa kerja.

M Ali Yahya

Permohonan utk menggunakan tapak ini telah saya hantar kePengarah Kesihatan Kerian semalam dn secara lisan permohonan d terima.

Othman Mawi Tapak kem kesihatan seberang mesjid.cadangan vanue PBKSM 2017. Akan dibersihkan. Jangkaan muat 15 kemah.

M Amin Yahya Sy amat mgalu2kn program yg drncang, moga inisitf spt ini djadikn program tahunan, sudah psti kiranya trkurang thun lps ada pula pnmbahbaikn utk thun k2 ini dan lebih meriah lg, sy myokong apa2 jua resolusi, In Syaa Allah sy psti hdir..

Abd Wahab Samsuri

*Permukiman Banjar Kariah Masjid AlMakmur* ????? ???? ??? ???????? ???? ????? ?????? ??. ??????? ????? ????? ???? ???? ????? ??? ??? ??? ???? ???? ???????.

??????? ????? ???? ??? ????? ???????? ????? ???? ??? ???? 20/5 ?????. ????? ??? ????? ??????? ?????? ???????? ???? ????? ????? ????? ??????? ?? ???? ??? ????? ?????????. ????? ????? ??? ???? ????? ????. ???? ?? ?? ????????

(Maaf tulisan Jawi tak dapat diterapkan dalam web ini)

14/4/17

Othman Mawi

In Sya Allah senarai perserta program mula dihebahkan mulai petang ini.

Zainal Zakaria

SENARAI NAMA NAMA YANG TELAH BERSETUJU AKAN HADIR KE PROGRAM PERMUKIMAN BANJAR KSM PADA 20/5/2017 1.Abdul Latif Mat Ali 2.Zainuddin Zam Zam 3.Nor Rehan Ali 4.Marhaini Mastorali 5.Azizah Karim 6.Azlan Juri 7.Mohd Azman Ali Bashah 8.Azlan Abdullah 9.Mahani 10.Jasmin Ismail 11.Che Sharifah Sulaiman 12.Normah Ahmad 13.Mohd Asri Mohamad 14.Zahrullai Ibrahim 15.Mohamad Abdul Hadi 16.Kamariah Abdul Hamid 17.Maimunah Mawi 18.Maimunah Habli 19.Khairul Mahamad 20.Mohd Firdaus Khaidir 21.Mohd Fakarudib Ragam 22.Othman Mawi 23.Khairul Anuar Othman 24.Fatimah Mukhtar 25.Asri Yahya 26.Fatin Fadilah Ghazali 27.Zainal Abidin Zakaria 28.Azizah Ishak 29.Azmi Zakaria 30.Tamjudin Zakaria 31.Islahudin Zakaria 32.Norsiah Zakaria

Adnan A Rahman

Yg bersetuju nak hadir tlg masukkan nama, rm bayaran ke acc no yg telah disediakan dan tlg wassap resit pembayaraan ke no yg telah di sediakan. aamiin

Othman Mawi Ada cadangan drp cgu dolah supaya ditimbangkaji semula dan dikurangkan kadar (50.00 seorang) yuran penyertaan. In sya Allah saya akan usulkan esok kpd ajk dan lembaga penasihat.

15/4/17 Othman Mawi Eloklah dipanjangkan iklan ini dan ajak bersama ke majlis permukiman kapada side group tuan/puan yang berasal dari KSM. Joint group nie pun ok.ada kosong lagi 40 kot. ??????

Sehingga ini kita kekal basisnya 50.00 seorang. Suami isteri 100.00 bagi muhajirin. Kanak2 percuma sehingga umur 19 tahun.

Mukimin dijemput sekeluarga dan percuma. Walau bagaimana pun bagi yang berkerjaya tetap (guru2 misalnya) dan tauke2 sugih dialu2 sama meyumbang seberapa ikhlas.

Tuan/puan... X pa la kot anak remaja tapi belum berkerjaya. Atau bayar setengah je....sekadar cadangan

Marilah kita bersama menyumbang idea yang bermatlamat menjayakan majlis tersebut. Ini majlis kita...ingat nostagia kita baladangan bahari di higa rumah di padang nipah. Semuanya dilakukan dgn ikhlas dan kreatif. Tiada term of ref.

Sidah..bawalah bersama firdaus kemajlis kita nanti (foc). Perlu dinyatakan nama2 yang diberi dan disenaraikan (muhajirin) adalah yang akan menyumbang minima 50.00 seorang. Mukimin yang tidak menyumbang tidak perlu disenaraikan disini.

Kami yakin ada dikalangan kita ini yang ada hubungan dengan mana2 pihak yang ada berpotensi menaja atau menghulurkan dana seikhlasnya bagi membiayai majlis kita. Setidaknya mungkin membantu kita dapat kurangkan yuran penyertaan. TAMPIL LAH. Hubungi saya atau ajk lain.

Sekadar cadangan...menjual iklan berbentuk banner dikawasan majlis.

AKAN BERSAMBUNG RENTITAN PERBINCANGAN & KEPUTUSAN.